Reanimacja 105L '83- czyli krok po kroku do "celu"
- dan_gerous
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Reanimacja 105L '83- czyli krok po kroku do "celu"
Witam.
Jako że nastała nasza baaaardzo sroga zima nareszcie znalazł się czas na reanimacje syrenki:
Niby wydawało się że wystarczy usunąć zardzewiała podłoge po bokach i kawałki grodzi przy słupkach, ale jak naszła mnie chęć na wymiane całego tego kontownika wzmacniającego i przy jego usuwaniu zaczeło się toto sypać to trza było ciąć:
Progi są narazie przyłapane do wyznaczenia poziomu po bokach jak i szerokości podłogi, przed zespawaniem będą zdjęte i zabezpieczone na ile się da przed rdzą od środka.
Poza tym jeszcze będzie sporo zabawy z odbudową słupków...
Tak czy inaczej jak juz podłoga będzie trzymać sie budy zdejmę ją bez obawy że mi się to wszystko rozjedzie i będe mógł spokojnie zacząć łatać bagażnik jak i wstawiać wzmocnienia pod podłogą.
A tu pełen bagażnik "zdrowych" elementów:
Wykorzystywana jest blacha 1mm ocynk, może dłużej wytrzyma...
Jako że nastała nasza baaaardzo sroga zima nareszcie znalazł się czas na reanimacje syrenki:
Niby wydawało się że wystarczy usunąć zardzewiała podłoge po bokach i kawałki grodzi przy słupkach, ale jak naszła mnie chęć na wymiane całego tego kontownika wzmacniającego i przy jego usuwaniu zaczeło się toto sypać to trza było ciąć:
Progi są narazie przyłapane do wyznaczenia poziomu po bokach jak i szerokości podłogi, przed zespawaniem będą zdjęte i zabezpieczone na ile się da przed rdzą od środka.
Poza tym jeszcze będzie sporo zabawy z odbudową słupków...
Tak czy inaczej jak juz podłoga będzie trzymać sie budy zdejmę ją bez obawy że mi się to wszystko rozjedzie i będe mógł spokojnie zacząć łatać bagażnik jak i wstawiać wzmocnienia pod podłogą.
A tu pełen bagażnik "zdrowych" elementów:
Wykorzystywana jest blacha 1mm ocynk, może dłużej wytrzyma...
Ostatnio zmieniony 2012-04-01, 16:48 przez dan_gerous, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka robota to mi się podoba... wyeliminować rdzę by nie dawać jej się rozchodzić .. pełen szacunek w swojej drugiej Syrenie będe właśnie wymieniał te same elementy także , fotki jak najbardziej potrzebne.
Syrena 105L '77r & Syrena 105 '76r , Syrena 104 '72r , Syrena R20 '76r , Syrena Bosto '83r , Skoda 105 S '81r. / WSK 125x2, WSK 175x2, Ogar 200x2,Komar 2351, 126p '85r. 126p '88r. 126p '90r. 126p '92r. 126p '97r. 126p '99r. Skoda 105S '81r. Niewiadów N126e. Zetor 3011.
toc to nowe podwozie:)
szykuj szykuj w maju mamy zabytki w miescie
szykuj szykuj w maju mamy zabytki w miescie
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Ooooo .... widzę że kolega też w ocynk poszedł.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#98515
Podłoga w podobnym stanie jak w mojej ale do zrobienia choć technika wymiany trochę inna. Gdyby nie dłubanina ze słupkami i nadkolami od strony kabiny to byla by już całkiem bułka z masłem nie ??
Powodzenia w odbudowie i uważaj podczas montażu szyn pod fotele bo nie są symetrycznie rozmieszczone , ja o tym zapomniałem
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#98515
Podłoga w podobnym stanie jak w mojej ale do zrobienia choć technika wymiany trochę inna. Gdyby nie dłubanina ze słupkami i nadkolami od strony kabiny to byla by już całkiem bułka z masłem nie ??
Powodzenia w odbudowie i uważaj podczas montażu szyn pod fotele bo nie są symetrycznie rozmieszczone , ja o tym zapomniałem
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
- dan_gerous
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Fotek ile jest tyle jest narazie, syrena stoi "pare" kilometrów od miejsca mojego zamieszkania wiec jak juz tam jestem i coś się uda zrobic to pstrykne fotki moze jakies jeszcze, no i miejsca mocowania nagrzewnicy też.
Co do gięcia tego wzmocnienia to zamówiłem w Zarzeczu koło Niska zwykłe miejsce jakieś gdzie robią okucia, kupować cały arkusz blachy 3mm nie ma sensu jak i pewnie giętarka tego by nie wytrzymała. Kątownik jest dłuższy o 10cm od oryginalnego i mam zamiar zawinąc go na koncach po te 5cm na słupki, a przynajmniej w miejsce gdzie powinny być.
Co do nitowania to hmm nie pomyślał bym o tym nawet chodz ów remont prześledziłem grzecznie. U mnie w sumie będzie to wyglądać bardzo podobnie bo we wzmocnieniach etc odwiercę otworki i szczepie do podłogi, tyle że może jeszcze dam pomiędzy elementy masę uszczelniającą.
No i rama bezapelacyjnie napewno będzie odnowiona...
[ Dodano: 2012-01-17, 21:11 ]
No to wrzucam pare aktualniejszych fotek...
[ Dodano: 2012-01-25, 22:10 ]
Prace powoli ale do przodu posuwają się dalej...
Zlokalizowane i zaatakowane 2 miejsca gdzie siedzi ruda
Jak widac słupki powoli "odrastają"
Nowa blacha pod kanape
Dalsze prace przy grodzi silnika
---->Zdjęcia w wyższej rozdzielczości<----
Co do gięcia tego wzmocnienia to zamówiłem w Zarzeczu koło Niska zwykłe miejsce jakieś gdzie robią okucia, kupować cały arkusz blachy 3mm nie ma sensu jak i pewnie giętarka tego by nie wytrzymała. Kątownik jest dłuższy o 10cm od oryginalnego i mam zamiar zawinąc go na koncach po te 5cm na słupki, a przynajmniej w miejsce gdzie powinny być.
Co do nitowania to hmm nie pomyślał bym o tym nawet chodz ów remont prześledziłem grzecznie. U mnie w sumie będzie to wyglądać bardzo podobnie bo we wzmocnieniach etc odwiercę otworki i szczepie do podłogi, tyle że może jeszcze dam pomiędzy elementy masę uszczelniającą.
No i rama bezapelacyjnie napewno będzie odnowiona...
[ Dodano: 2012-01-17, 21:11 ]
No to wrzucam pare aktualniejszych fotek...
[ Dodano: 2012-01-25, 22:10 ]
Prace powoli ale do przodu posuwają się dalej...
Zlokalizowane i zaatakowane 2 miejsca gdzie siedzi ruda
Jak widac słupki powoli "odrastają"
Nowa blacha pod kanape
Dalsze prace przy grodzi silnika
---->Zdjęcia w wyższej rozdzielczości<----
brak czasu jest jakiś zaraźliwy....
piękna robota nie ma co
piękna robota nie ma co
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- dan_gerous
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Jako że stan budy pozwala na jej zdjęcie z ramy a i wygodniej będzie to i owo w niej powymieniać jeszcze to myk myk i rama na wierzchu.
Coś z tym tylnym resorem nie tak...?
tak tak jedno pióro popękane ale czy tylko to?
Policzyć pióra w jednym i drugim...
Ale to nie koniec...
A na koniec jeszcze to. Już się pogubiłem, a może nie mam na zapas tylnego resora od syreny? Czyżby ten zamontowany to taki szczep z przednim?
Coś z tym tylnym resorem nie tak...?
tak tak jedno pióro popękane ale czy tylko to?
Policzyć pióra w jednym i drugim...
Ale to nie koniec...
A na koniec jeszcze to. Już się pogubiłem, a może nie mam na zapas tylnego resora od syreny? Czyżby ten zamontowany to taki szczep z przednim?
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4298
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- dan_gerous
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-30, 12:22
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Ostatnio prace nad Zochą trochę ruszyły a więc:
Prace nad przednią grodzią oraz nad słupkami zostały zakończone, a front robót przesunoł się w tylne peryferie karoserii.
Walka z nadkolami:
Prace przy bagażniku:
Jako że trwa akcja "Zero Tolerancji Dla Rdzy" Najprawdopodobniej zostanie wymieniony kontownik i nie tylko pod tylną kanapą:
"Kraterowy" widok w bagażniku szczególnie wzdłuż wzmocnienia pod spodem, ale niema co panikować detektor młotkowy ukazuje wszelkie ubytki.
Widok na wypiaskowaną i zapodkładowaną ramę, 2x warstwa Cekor R- wcierana (pędzel) co zagwarantuje lepsze przyleganie farby do powierzchni jak i wymaganą dla trwałości grubość:
Wycięte i zastąpione na nowe solidne uchwyty podnośnika, przynajmniej nie będe miał obaw że stare podkorodowane się oberwą i zniszczą progi. Pospawana tam i ówdzie rama tak dla solidności (np. mocowanie maglownicy...):
A i jako że potrzeba matką wynalazków skonstruowana na szybko nazwijmy umownie piaskarka.
Na wypiaskowanie ramy poszlo jakieś 4-6 wiader piasku + 4 bezpieczniki, przykład mocowania bezpiecznika:
Kupa złomu ze zdemontowanego zawieszenia, po selekcji i przejrzeniu zapasów nastąpi selekcja do wypiaskowania. Puki co jako największy hardcore prac mogę nazwać odkręcanie, nie wycinanie! śrub mocujących tylne tarcze kotwiczne.
Prace nad przednią grodzią oraz nad słupkami zostały zakończone, a front robót przesunoł się w tylne peryferie karoserii.
Walka z nadkolami:
Prace przy bagażniku:
Jako że trwa akcja "Zero Tolerancji Dla Rdzy" Najprawdopodobniej zostanie wymieniony kontownik i nie tylko pod tylną kanapą:
"Kraterowy" widok w bagażniku szczególnie wzdłuż wzmocnienia pod spodem, ale niema co panikować detektor młotkowy ukazuje wszelkie ubytki.
Widok na wypiaskowaną i zapodkładowaną ramę, 2x warstwa Cekor R- wcierana (pędzel) co zagwarantuje lepsze przyleganie farby do powierzchni jak i wymaganą dla trwałości grubość:
Wycięte i zastąpione na nowe solidne uchwyty podnośnika, przynajmniej nie będe miał obaw że stare podkorodowane się oberwą i zniszczą progi. Pospawana tam i ówdzie rama tak dla solidności (np. mocowanie maglownicy...):
A i jako że potrzeba matką wynalazków skonstruowana na szybko nazwijmy umownie piaskarka.
Na wypiaskowanie ramy poszlo jakieś 4-6 wiader piasku + 4 bezpieczniki, przykład mocowania bezpiecznika:
Kupa złomu ze zdemontowanego zawieszenia, po selekcji i przejrzeniu zapasów nastąpi selekcja do wypiaskowania. Puki co jako największy hardcore prac mogę nazwać odkręcanie, nie wycinanie! śrub mocujących tylne tarcze kotwiczne.