wkład termostatu

(silnik, skrzynia)
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

wkład termostatu

Post autor: cyprys78 »

Prosiłbym o informację czy ktoś montował wkład termostatu do oryginalnego termostatu syrenki? W jaki sposób to zrobić żeby nie zniszczyć obudowy? może jakieś fotki ktoś posiada?
Syrenka R20 i Syrenka 105
ciapok
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2009-03-22, 23:55
Lokalizacja: kołobrzeg

termostat

Post autor: ciapok »

Nie bez problemów zamontowałem od jakiegoś VW, chyba transportera. Koledzy w sklepie dobrali na wymiar, ale miał o jakieś 0,5 mm za dużą średnicę i o tyle rozklepałem obudowę górną. Potem pozaginałem i oblutowałem. Piękny nie jest, ale działa.
ciapok
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Możesz odgiąć krawędź obudowy i potem lutować.
Warto by skontaktować sie z firma mera z Białegostoku (chyba www.termostaty.pl) - mają od groma zamienników - jest duża szansa że będzie do syrki. Ew dać im sztukę z wzór. Kilkanaście termostatów pewnie zeszłoby im od ręki.
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

Post autor: cyprys78 »

coś adres chyba zły, też po nazwie w Białymstoku nic nie znalazłem, może jakieś dane na tą firmę od termoztatów ma ktoś jeszcze?
Syrenka R20 i Syrenka 105
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

A myślałem ,że mnie nic nie zaskoczy .......
TO WY NAPRAWIACIE TE TERMOSTATY ?????????
Panowie !! Olewać to !!
Cała rzecz w tym żeby stary termostat stanął na zawsze w pozycji "otwarte". I tak sie jeździ . W czasach Syrenkowskich WSZYSCT tak robili pomimo tego że termostaty były w sklepie . Ja sam mam stary termostat stojący na zawsze w pozycji otwarte.
Ile tracicie -----pół litra paliwa na tydzień ?
Natomiast z nowymi termostatami Syrena w okresie upałów potrafiła sie przegrzewać. Dlatego ludzie zostawiali stare.
Do wyjątków należało żeby stary termostat stanął w pozycji zamknięte i się tak zaklinował.
Wtedy gwoździem robiono mu dobrze i był otwarty na zawsze.
Nie róbcie "cyzelowania".
Termostat w Syrenie to (w pewnym sensie) pomyłka konstrukcyjna.
Dajcie se spokój.
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

dokładnie
ja mam rurkę zamiast termostatu i jest ok :ok3
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

popieram TAEDE. po zakupie mojej Syreny okazało się że termostat jest otwarty i za żadne skarby nie chce się zamknąc. popytałem wtedy ludzi którzy dobrze jeszcze pamiętają Syreny. uzyskałem od nich wszystkich taką samą odpowiedź: "DAJ SOBIE SPOKÓJ Z TERMOSTATEM". i tak zrobiłem i nie mam na co narzekać. nie ma żadnych problemów.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
zzr2320
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 565
Rejestracja: 2010-04-23, 08:33
Lokalizacja: Gurny Ślonsk

Post autor: zzr2320 »

A jakby się ktoś strasznie upierał z naprawą, to wkład jest identyczny z Żukowskim.
...po prostu Zipa
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Ja tam wole mieć możliwość ogrzewania.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

OLO pisze:Ja tam wole mieć możliwość ogrzewania.
Popieram, ja też, bo zmarzluch jestem :P

Więc awaria termostatu tłumaczyłaby brak dobrego-jak to większość chwali-ogrzewania w mojej syrenie... ( u mnie jest - na masie, polaryzację silniczka dmuchawy zmieniłem-poprawił się pęd wydmuchiwanego powietrza ale po przejechaniu 30 km powietrze leci ledwo letnie... :( )


P.S. Czy przyczyną słabego ogrzewania może być też pompa wody?? (u mnie nie cieknie ale może nie daje odpowiedniego ciśnienia w układzie chłodzenia..??) Czy jeśli pompa nie cieknie to jest ok i nie martwić się o nią??
Awatar użytkownika
PawelOlesno
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 964
Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
Lokalizacja: Olesno Śląskie

Post autor: PawelOlesno »

Tomasz to raczej problem z termostatem jest u Ciebie. Pompę bym zostawił w spokoju. Najszybciej będzie włożyć inny termostat i się okaże. Ale prawda jest taka, że jak Zipa zacznie grzać to można się rozbierać.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

A jak Ci sie zmienia temp przez te 30 km? Mozę termostat sie otwiera za wcześnie?

Jeździłem swoja w poniedziałek. Po 4 km grzała naprawde solidnie. Odłączyłem rure papierową od nawiewu na szybę i wyciągnąłem przez dziuręna radio :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Tomasz,

Na 100% tam gdzie jest zawór nagrzewnicy pod nim jest trójnik. Rozkręć węże wyczyść i puść bieżącą wodę przez samą nagrzewnicę aby wyleciał syf. Częstą awarią jest właśnie zapchany ten trójnik, jest z aluminium czy podobnego dziadostwa i po prostu utlenia się.
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Ja u siebie ograniczyłem jeszcze przepływ przez pionową rurkę zawór-trójnik. Niech albo leci zdecydowanie przez nagrzewnice, zdecydowanie albo chłodnicę.
Ograniczony tzn do małego obiegu wystarczy.
ODPOWIEDZ