świece M18 czy M14 ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Jutro jak niezapomnę mogę Ci zrobić porównanie świec
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Obie po wierzchu są praktycznie takie same.
Ta NGK wygląda na bardziej gorącą ale to trzeba by zweryfikowac w akcji czy to ma jakieś znaczenie - master pisze że u niego chodzą od lat i jest OK. Każdy fabrykant stosuje swoje oznaczenia i jest w związku z tym trudno to porównać. Chyba nikt już nie używa wspólnej skali oznaczen ciepłoty w sekundach jak 175, 225 czy 240.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

gdzies chyba glinka podaje ze skala cieploty 175....225 jest wg Boscha - tyle ze sam Bosch juz jej nie stosuje. Wlasnie jestem swiezo po aplikacji Beru do sierry ( cena powala komplet 3 szgt jest tanszy niz 1 szt NGK A6 - dedykowana do silników zaburtowych zgodnie z katalogiem). Co do wartosci ciepnej seria "seria" 6 z NGK odpowiadada wartosci cieplnej M60. Reasumujac zastanawiam sie czemu niektorzy dreczą sie jeszcze iskrami. Dziadek mi do dzisiaj opowaida jak jego znajomy dunczyk w latach 70tych przywiozl mu Beru - i syrena dostala "skrzydel"
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Ja też jakiś czas temu zaaplikowałem Syrenie świece Beru Ultra Z32 (takie jak do sierry) i moim zdaniem jest znaczna poprawa pracy silnika (być może dlatego że moje iskry były stare, tzn. nowe ale ze "starych zapasów" :) ). Nie zalewa ich nawet na bogatej w olej mieszance i krótkich dystansach. Silnik wkręca się też na obroty o niebo lepiej niż na moich starych iskrach. Trochę obawiałem się tego uszczelnienia na stożku, ale wkręciłem je na podkładki od starych Iskier i jest OK. Cena za sztukę 6 zł. Ja szczerze POLECAM!

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

zestaw male cewki plus Beru sprawuje sie lepiej niz duze cewki i iskry. Nigdy wiecej swiec na "I"
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

No to widzę, że musi być naprawdę rewelacja. Na razie to nie mój problem, bo mam silnik 353. Ale zastanawiam się, czy warto zakupić świece z trzema elektrodami, czy to coś daje w tym silniku. :???:
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Moim zdaniem absolutnie nic! Iskra i tak zawsze przeskakuje tylko w jednym miejscu. Nie ma zupełnego sensu pchać czegoś takiego do Syreny.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ